Monday, February 18, 2013

ENCIK :(

salam sayang di pagi yang barakah ini...


semalam on the way nak balik ke universitas jengka kene sengat makhluk ape ntah dekat leher. Ya Allah sakit sangat..mase kene sengat tu cepat2 pegang leher n rase ade makluk besar.mungkin tebuan or ape2 lah sebab aku follow lori kelapa sawit.mungkin sebab tu.then suruh abah berenti,sebab abah follow moto aku dari belakang ngan mak naik kerete.bile bagi tahu mak n abah terus mak n abah tengok,sekali bengkak sangat2...terus abah suruh g hospital.bile pergi,M.A check la,die kate kene sengat ngan tebuan ni..terus die bawak aku g tempat nak cucuk.alahai lemah semangat nak cucuk..dan2 die suruh aku baring,,bile aku dah baring lame pulak nurse tu nak siapkan jarum.bosan aku menunggunye.at last,nurse tu datang,haa amek kau,2 bende nak kene cucuk tu die bawak.aku paling x suke kene cucuk...eeiii.pastu nurse tu cucuk la..2 dekat urat tangann 1 lagi kat punggung.ngilu sanagt2 bile die cucuk kat tangan...sangat2 gilu okay....lepas tu terus balik hostel.tengok kat cermin boleh tahan bengkaknye dahmacam orang kene bengok...hhuuuaaaaa....

pagi ni dah bangun n makan ubat okay dah x rase denyut2 cume bengkak still ade..sebenarnye perkare sedih la jugak tapi yang paling menyedihkan bile mak call malam tadi kate yang mak sedare aku dah macam xde harapan.die asyik terbaring n tido.kadang2 je gerak..sedih sangat sebab tu antare mak sedare yang paling aku baik,aku panggil mak sedare aku ni "encik"..encik dah lame ade kanser.tapi aku x sure kanser ape yang aku tahu die tebuk perut die untuk mudahkan die buang najis n air kecil..selame ni encik buat kemoterapi tapinye die stop sebab die kate sakit sangat n nak cube care tradisional..anak2 die semue ade balik semalam except billah sebab die kene balik maktab..mak sedare n sepupu yang lain pun ramai kat umah encik semalam..aku nak sangat jumpe encik  aku nak mintak maaf kat encik..aku taknak ape2 yang x baik jadi kat encik.Ya Allah kau sembuhkan lah mak sedare aku...aku harap anak2 die terus tabah...Kau Panjangkan lah umur encik Ya Allah.Hanya Kau sahaja yang mampu mengubah semue ini...semoge abah pun tabah menghadapi semue ni..sebab dari kecik since nenek dah meninggal encik n enda jage abah..selalu dengar kisah abah dari encik.rindu sangat.bile datang umah encik kat pulau tawar,mesti encik ade buat makan2 even x bagitahu nak datang..masakan encik punye la sedap.kalah mak.hehehe..sekarang aku cume boleh berharap encik boleh sembuh n dapat rase makanan encik masak lagi...In sha Allah...

rindu encik..semoge encik mampu melawan semue ini...Amin Ya Rabbal alamin...


No comments:

Post a Comment